Puteți schimba și personaliza radical vopseaua pieselor de motocicletă, în același mod în care puteți picta un cadru de motocicletă cu absolut orice vopsea de motociclete, atâta timp cât ați respectat diferiții pași anteriori vopsirii, care sunt : prepararea si aplicarea grundului.
Poti decide sa decapati sasiul sau cadrul motocicletei prin sabla...
Puteți schimba și personaliza radical vopseaua pieselor de motocicletă, în același mod în care puteți picta un cadru de motocicletă cu absolut orice vopsea de motociclete, atâta timp cât ați respectat diferiții pași anteriori vopsirii, care sunt : prepararea si aplicarea grundului.
Poti decide sa decapati sasiul sau cadrul motocicletei prin sablare sau sablare (sau prin decapare chimica) pentru a indeparta toate urmele de vopsea veche, dar si orice prezenta sau inceput de oxidare pe metal. Aceasta nu este însă deloc o obligație atunci când vine vorba de revopsirea unui cadru de motocicletă. Întrucât este o lucrare dificilă și costisitoare, vă sfătuim să faceți această lucrare pe cadrul motocicletei doar dacă vopseaua veche se desprinde sau dacă există rugină care s-a dezvoltat.
Lucrările de pregătire pe cadru sunt foarte importante pentru a asigura o bună soliditate și o durată lungă de viață finisajului ales.
Iată cei 3 pași obișnuiți pe un cadru vopsit: șlefuire superficială cu 320, degresare, prăfuire, apoi aplicarea unui grund clasic. Acest grund va crea o suprafață netedă și va adera și va proteja zonele metalice goale.
Dacă cadrul a fost șlefuit sau sablat pe metal, este imperativ să aplicați un grund adaptat tipului de metal.
Când vine vorba de vopsirea cu spray, există doar două lucruri de care să vă faceți griji pentru a obține un nivel ridicat de rezistență: grundul și stratul transparent.
Dacă grundul nu este cel potrivit sau dacă suportul este prost pregătit, lucrul se va desprinde la cel mai mic impact.
Este important să se determine natura metalului gol: magneziu, aluminiu, aliaj, fier, carbon... Oferim grunduri adaptate fiecărui material.
În sfârșit, despre stratul transparent, acesta reprezintă stratul final în prima linie împotriva șocurilor și frecării: există două soluții care trebuie favorizate și aceste soluții sunt total opuse:
Soluția 1, pentru o vopsea standard pentru cadru de motocicletă:
Alegeți un strat transparent de înaltă rezistență, de tip ceramică. Mai dur și mai rezistent, acest strat transparent va proteja eficient vopseaua cadrului motocicletei împotriva zgârieturilor și impacturilor.
Soluția 2, pentru o vopsea care va rezista la condiții extreme:
Pentru o vopsea pe un cadru de motocicletă cross-country, sau quad etc., vom opta pentru soluția unui strat transparent clasic la care adăugăm aditivul nostru de flexibilizare: acesta va permite absorbția șocurilor, fără a se crăpa.
Este util să clarificăm un punct de confuzie: atunci când vorbim de vopsea epoxidă pe un cadru de motocicletă, vorbim de un proces din fabrică, cu vopsea pulbere aplicată cu sistem electric. Nu există o vopsea spray.
Există vopsele epoxidice pentru rame: grundul epoxidic 292 este cel mai eficient și mai rezistent grund disponibil. Cu toate acestea, nu există un strat transparent epoxidic. Există o vopsea neagră 2K la Stardust, un amestec de epoxid și poliester care oferă o rezistență bună. În general, pe un cadru se folosesc aceleași vopsele ca și pentru caroserie și carene.
Odata ce grundul este aplicat si slefuit cu P500 (avem grija sa alegem o culoare alba, gri sau neagra corespunzatoare vopselei pe care dorim sa o aplicam), putem aplica o vopsea personalizata si speciala, precum o vopsea metalizata sau perlata, Cameleon, Bomboane sau chiar fluorescent.
Sau poți alege pur și simplu o culoare care se potrivește cu carenajul.
Daca vrei sa faci o lucrare rapida, simpla si foarte rezistenta, ar trebui sa alegi vopseaua Hi-Gloss 2K. Dacă doriți să aplicați o vopsea 2K, fără grund și fără vopsea transparentă, puteți alege mai jos vopseaua noastră BESA NATO 2K.
Pe orice suprafață în formă de tub, 30-50% din vopsea spray se pierde în cel mai bun caz. Nu este foarte frumos să pictezi un cadru cu o pensulă! Fără a intra în calcule complexe, putem spune pur și simplu că 500 ml de produs sunt suficiente pentru amorsarea, vopsirea sau lacuirea cadrului unei motociclete, cu condiția să faceți tot posibilul!
Vopsea pentru jante de motocicleta
Lac transparent pentru rezervor motociclete
.
.
.
.
.
.