După cum știe fiecare atelier de caroserie, vopsirea barei de protecție este una dintre cele mai dificile lucrări de făcut pe o mașină. Există trei motive pentru care aplicarea vopselei pentru bara de protecție este mai complexă decât pare: barele de protecție sunt piese din plastic (vopseaua are foarte puțină aderență), sunt flexibile (vopseaua...
> Lire plusDupă cum știe fiecare atelier de caroserie, vopsirea barei de protecție este una dintre cele mai dificile lucrări de făcut pe o mașină. Există trei motive pentru care aplicarea vopselei pentru bara de protecție este mai complexă decât pare: barele de protecție sunt piese din plastic (vopseaua are foarte puțină aderență), sunt flexibile (vopseaua se poate crăpa sau dezlipi) și sunt supuse unui nivel ridicat de abraziune și stropire.
Materialele plastice sunt materiale problematice. Sunt greu de vopsit. Există multe tipuri de materiale plastice și toate reacționează diferit cu vopselele. În orice caz, pe părțile inferioare ale mașinilor, plasticele PEHD, PE (polietilenă normală și de înaltă densitate) și PP (polipropilenă) sunt tratate în același mod.
Există tehnici cunoscute de pregătire și amorsare pentru a se asigura că vopseaua va adera bine.
Daca aceste tehnici nu sunt respectate cu strictete, cert este ca vopseaua se va desprinde spontan sau dupa un impact.
Iată sfaturile noastre rapide pentru a picta corect piesele din PP sau PE.
1/ Retușarea pieselor deja vopsite
Dacă trebuie să revopsim doar o zonă mică și vedem că vopseaua nu se dezlipește pe marginile impactului sau zgârieturilor, atunci nu avem niciun interes să decapam stratul de acoperire, ceea ce ne-ar obliga să refacem toate lucrările de la zgârietură.
Prin urmare, este suficient să șlefuiți ușor zona cu apă, să o amorsați, să o vopsiți și apoi să aplicați un strat transparent.
Pentru a evita crăparea acestui tip de suport flexibil, există două reguli de urmat:
evitați aplicarea de straturi groase de umplutură și grund
adăugați puțin din aditivul nostru de înmuiere (lien vers la fiche produit) (1 sau 2% este mai mult decât suficient)
2 / Pictură pe bara de protecție din plastic goală:
În acest caz, ar trebui să faceți ceea ce recomandă toți producătorii de vopsea auto înainte de a aplica vopseaua pe bara de protecție din plastic:
„ Flacă ” suprafața cu o torță
Frecati cu un burete abraziv si diluanti
Aplicați grund de plastic pe bara de protecție
Urmați cu vopsea și vopsea transparentă cu puțin flexibilizant
Desigur, este stratul transparent care protejează vopseaua care se află în prima linie împotriva pietrișului aruncat continuu atunci când vehiculul este în mișcare.
Ceea ce nu ar trebui să faceți este să aplicați multe straturi și grosimi de lac transparent deoarece grosimea nu face un strat transparent solid, dimpotrivă va suferi mai mult de rupere.
Adăugarea unui procent mic de aditiv de înmuiere va permite nu numai să reziste la torsiune și îndoire a părții flexibile, ci și să absoarbă mai bine șocurile, fără a crea ruperi: vopselele prea dure sunt casante!
Din nou, lucrul de evitat este un strat gros de umplutură sau grund! Pentru că cu cea mai mică răsucire a plasticului, umplutura tare și fragilă sau stratul de grund se va desprinde. Chitul trebuie pur și simplu să fie prezent în interiorul zgârieturilor și grundul trebuie șlefuit cât mai mult posibil, astfel încât să fie prezent un strat cât mai subțire pentru a umple defectele.
Vopsea etrier de frana auto
Vopsea pentru bordul mașinii
Vopsea sub caroseria mașinii
Vopsea pentru oglinzi laterale auto
Vopsea pentru cadru auto
Vopsea bloc de cilindri
.
.
.
.
.
.