Necesare pentru lucrările de vopsire prin pulverizare, compresoarele de aer sunt aparate foarte puternice al căror rol principal este acela de a aspira aer pentru a-l stoca sau de a-l livra direct, într-o manieră comprimată pentru a permite pulverizarea aerului comprimat pentru aplicarea vopselei. Majoritatea compresoarelor sunt echipate cu un r...
> Lire plusNecesare pentru lucrările de vopsire prin pulverizare, compresoarele de aer sunt aparate foarte puternice al căror rol principal este acela de a aspira aer pentru a-l stoca sau de a-l livra direct, într-o manieră comprimată pentru a permite pulverizarea aerului comprimat pentru aplicarea vopselei. Majoritatea compresoarelor sunt echipate cu un rezervor în care aerul este stocat la presiune ridicată (de obicei până la 8 bari). Exista compresoare de aer destinate aplicatiilor domestice cat si industriale, iar in acest articol ne vom concentra doar pe compresorul folosit la vopsirea cu spray sau la vopsirea cu aerograf, cu doua tipuri de compresoare: compresoare cu piston si compresoare rotative.
Definiție
Compresoarele de aer sunt dispozitive mecanice care atrag aer la presiune atmosferică (presiune joasă) și îl transformă în aer de înaltă presiune.
Utilizare
Compresoarele au o gamă largă de aplicații. Deși există multe unelte electrice pentru uz industrial, industria auto se bazează în mare măsură pe aer comprimat pentru a alimenta uneltele pneumatice. Prin urmare, compresoarele de aer se găsesc în fiecare garaj local mic. Uneltele pneumatice sunt instrumente importante pe care garajele, atelierele și atelierele de caroserie le folosesc cu aer comprimat.
În domeniul vopsirii caroseriei, acestea sunt folosite pentru a alimenta diverse unelte pneumatice precum șlefuitoare, șlefuitoare, prese, umflatoare de anvelope, sau pistoale de suflare, și mai ales pentru a vopsi cu pistoale pneumatice de pulverizare.
În domeniul modelajului și al artei, folosim mici compresoare silențioase pentru a furniza aer aerului nostru.
Debitul sau capacitatea volumului
Un compresor este calificat în principal prin capacitatea sa de a aspira și furniza aer (în litri/minut) și capacitatea de stocare a rezervorului său de aer.
Viteza motorului este raportată în rotații pe minut (RPM).
În domeniul picturii corporale este necesar să se preia diferite dimensiuni de piese, de la o cască de motocicletă de exemplu, până la un camion. Pentru aceasta activitate este necesar sa ai un compresor de aer eficient si cu capacitate suficienta. Acest lucru este posibil de puterea motorului dar mai ales de dimensiunea rezervorului de aer în care aerul comprimat este stocat până la o presiune de 8 bari. Într-adevăr, dacă dimensiunea rezervorului este prea mică în comparație cu dimensiunea vehiculului, atunci foarte repede presiunea aerului livrat către țevi și pistolul va scădea și va deveni insuficientă, deoarece consumul de aer este mai mare decât capacitatea motorului.
Pentru a utiliza acest instrument esențial artistic, utilizatorul are nevoie de o cantitate relativ mică de aer comprimat, deoarece suprafețele de vopsit nu depășesc niciodată 50 cm. Aerografia se face adesea în interior, acasă într-un studio, timp de câteva ore o dată, iar din acest motiv, artiștii preferă să folosească un compresor motorizat amplasat afară într-o zonă izolată fonic, sau cel mai adesea un mini-compresor silentios în atelier sau camera în care se lucrează. Acestea sunt compresoare mici de înaltă performanță al căror zgomot nu îl depășește pe cel al unui motor de frigider. Există compresoare mici cu rezervor de aer sau fără rezervor. În acest din urmă caz nivelul de presiune este adesea limitat la 1,5 sau 2 bari și acest tip de compresor este rezervat doar pentru desene sau pictură piese mici sau figurine?
Un compresor va aspira aerul ambiant disponibil, pentru a-l comprima în cura. Inevitabil, umiditatea ambientală se va condensa și va forma apă care se va depune pe fundul rezervorului. Unele dintre aceste rate ar putea fi eliminate atunci când se alimentează cu aer unealta pneumatică. În zona vopsirii, acest lucru ar putea fi deosebit de problematic, dar, din fericire, există filtre de aer. Un compresor de aer este întotdeauna echipat cu un filtru de bază. Este necesar să purjați în mod regulat acest filtru, dar și conținutul rezervorului folosind un orificiu care se află întotdeauna în partea de jos a rezervorului. Filtrul este folosit și pentru a filtra praful, reziduurile de rugină, dar și grăsimile din motor.
Compresoare cu piston: s-ar putea să fiți familiarizat cu pompele manuale simple pentru biciclete care umplu anvelopele și bilele mici cu aer. Acesta este un exemplu de compresor de aer simplu. În zilele noastre, folosim compresoare de aer cu motor electric pentru a umple cu aer anvelopele tuturor tipurilor de automobile. Pentru compresoarele cu piston, există un piston cu piston care se mișcă axial într-un cilindru și care reduce volumul de aer/ga și îi crește presiunea. În funcție de cerințele de presiune la ieșire, putem avea compresoare cu un singur cilindru sau multicilindru și compresoare cu o singură treaptă sau mai multe trepte.
Compresoare rotative
Următorul tip de compresor de aer este un compresor rotativ. În general, au dimensiuni mici și produc o presiune relativ mai mică. De exemplu, sistemul de vid al unui stomatolog constă dintr-un compresor rotativ. Există două tipuri importante de compresoare rotative: șurub și paletă. Un compresor cu șurub este un tip extrem de popular de compresor de aer în segmentul industrial.
.
.
.
.
.
.