Când sunteți începător în domeniul vopsirii caroseriei auto și căutați să reuniți
produsele necesare pentru a vă reface acoperirea jantei (lien vers la page parent), iată câteva clarificări cu privire la amorsele de utilizat pentru vopsirea unei jante, care dintre ele? De ce ar trebui să le folosesc? Cum să pictezi o jantă?
Aplicarea unui grund f...
> Lire plusCând sunteți începător în domeniul vopsirii caroseriei auto și căutați să reuniți
produsele necesare pentru a vă reface acoperirea jantei (lien vers la page parent), iată câteva clarificări cu privire la amorsele de utilizat pentru vopsirea unei jante, care dintre ele? De ce ar trebui să le folosesc? Cum să pictezi o jantă?
Aplicarea unui grund face parte din etapele pregătitoare pentru vopsirea unei jante. După cum vom vedea, un grund nu este întotdeauna necesar, așa că economisește muncă și produse.
Aici vom clarifica tot ceea ce privește pregătirea unei acoperiri pentru jantă și utilizarea unui grund pentru jantă și vom răspunde la aceste 3 întrebări esențiale:
Când este necesar un grund?
Pe suprafețe nevopsite, de obicei metal brut. Roțile sunt realizate din metale, de la oțel simplu, la aluminiu sau aliaje, uneori chiar și crom.
In toate aceste cazuri este imperativ sa se aplice ceea ce se numeste grund de aderenta metalica (care se foloseste la aderenta) si care are rol protector impotriva coroziunii.
Într-un alt caz, atunci când suprafața este prea deteriorată pentru a fi vopsită, se poate aplica un produs gros pentru a nivela și a reface suprafața: Este un grund de umplutură. Acest produs este un grund de acoperire și face ca micro-defectele să dispară după șlefuire.
Bien que ces apprêts puissent être appliqués directement sur le fer, il este conseillé d'appliquer un accrocheur pour métaux en premier, surtout s’il s'agit de métaux non ferreux (plus difficile à accrocher)
> Dacă janta este deja vopsită inițial, așa cum este cazul de cele mai multe ori, atunci există deja multă muncă depusă de producător pentru aplicarea grundului, vopselei și stratului superior. Nu este astfel necesar nici un grund pe această jantă vopsită, putem trece la acoperire după o simplă șlefuire cu ajutorul unui 320 sau 500.
Care este diferența dintre o bază și un grund?
Aceștia sunt doi termeni folosiți de obicei în domeniul caroseriei într-un mod destul de vag.
Un grund este pe primul loc: este adesea un produs subțire care este folosit pentru a crea o legătură cu suprafața pentru a oferi o garanție de aderență pe materiale greu de aderat.
O bază este un produs care „pregătește” și face suprafața gata de vopsit.
Este posibil să nu aveți nevoie de niciunul, unul sau chiar de ambele, când pictați o jantă.
Pentru metale, există în primul rând grunduri anticorozive și simple de aderență pentru oțeluri și metale feroase.
Mai sunt apoi grunduri pentru metale neferoase (aluminiu, zinc, galvanizare...) care sunt baze „fosfatizante” sau „grund de spalare”.
Grundurile epoxidice cu două componente sunt potrivite pentru toate metalele și sunt grunduri de aderență de înaltă performanță.
In fine, aceasta alta familie de grunduri pentru jante, cunoscute sub denumirea de grunduri "filler", exista in varianta groasa si lenta, iar in varianta subtire si rapida, gata de vopsit. De fapt, după acest tip de grunduri este întotdeauna necesar să șlefuiești.
Aceste produse sunt foarte acoperitoare, se usucă rapid și sunt destinate șlefuirii. Produsele sunt ușor de șlefuit uscat sau umed și creează o suprafață netedă, perfectă și fără cusur.
Pentru produsele spray, există spray-uri monocomponente de consum și spray-uri profesionale bicomponente, care sunt mult mai eficiente în ceea ce privește încărcarea la suprafață.
.
.
.
.
.
.